Sila Klik Sini!

Saturday, January 1, 2011

Pada Tahun Ini...

2010 dah jadi sejarah.

1 Januari 2010 saya sambut di Tanah Suci Mekah. Pukul 3 pagi mak dah kejutkan bangun tidur untuk ke Masjidil Haram, tawaf dan solat sunat.

1 Januari 2011 saya sambut sendirian di sini. Tidur semalaman tak lena, asyik terjaga-jaga. Berbungkus dengan selimut sampai pukul 7 pagi.

Banyak peristiwa sepanjang 2010. Tak ada yang manis sangat bagi saya.Yang dapat saya ingat hanya menang tempat kedua dalam pertandingan menulis artikel dakwah anjuran JPNJ.
Rasanya lebih banyak rancangan yang gagal daripada yang berjaya dalam 2010.
PTK pun tak berjaya. Dapat 3 je.

Seronoknya, saya dapat teman-teman sejawat baharu yang lebih baik dan memahami.
Jadi, suasana tempat kerja saya lebih menyeronokkan.

Doa saya, 2011 mendatangkan lebih banyak barakah.

Tahun ni, saya nak uruskan masa dengan lebih baik.

Tahun ni, saya nak berfikiran lebih positif....menjadi guru yang lebih baik.

Tahun ni, saya juga berharap dapat KEHIDUPAN PERIBADI YANG LEBIH BAHAGIA. Saya akan mengambil langkah untuk mendapatkannya. 

Tahun ni, saya harap berjayalah saya sambung pengajian di peringkat sarjana.

Tahun ni.....banyak harapan saya....saya akan berusaha sedaya upaya untuk mecapainya. Semoga Allah membantu saya.

Tahun hadapan, tak tahu saya masih diberi peluang menghirup nafas di muka bumi ini lagi atau tidak. 
   

1 comment: