Sila Klik Sini!

Wednesday, December 29, 2010

Ya Shobuur, Tabahkan Hatiku!

Walaupun dah tiga hari berlalu, rasa sedih da kecewa masih tersisa di hati. Sebabnya? Awal Disember lalu, seseorang telah menawarkan diri untuk menolong saya bertukar ke Selangor. Saya berasakan ini satu peluang baik sebab dah beberapa kali saya memohon tetapi masih gagal. Tambahan pula, ada beberapa sebab yang membuatkan saya rasa sangat perlu keluar dari sini. Dalam masa yang sama, saya telah pun berjanji dengan murid saya, Nurul, untuk membantunya membuat persedian bagi menghadapi UPSR. Saya dalam dilema...antara impian sendiri dengan harapan seorang murid yang telah disandarkan kepada saya.

Lewat istikharah, saya membuat keputusan untuk tidak memajukan permohonan rayuan bertukar itu. Hati saya membisikkan yang saya masih perlu berada di sini.Saya berpuas hati dengan keputusan yang saya ambil.

Tetapi, apabila saya kembali ke sekolah, saya dikejutkan dengan satu berita....PIHAK SEKOLAH TELAH MEMASUKKAN NURUL KE KELAS PENDIDIKAN KHAS! Maknanya...tiada lagi UPSR untuknya. Kecewanya saya! Saya rasa seolah- olah keadaan saya ibarat "yang dikejar tak dapat...yang dikendong berciciran".

Seorang sahabat di sekolah memujuk, "Tak apalah, mungkin Allah jadikan dia tu sebab supaya kamu terus berada di sini. Ada la hikmahnya nanti."

Saya masih sedih. Tapi saya sentiasa yakin bahawa Allah itu Al- 'Aliim dan Al-Hakiim. Dia Maha Mengetahui sedangkan saya penuh dengan kejahilan. Saya takluk di bawah kekuasaann-Nya yang Maha Merancang dan Maha Melaksanakan. 

Mata masih berkaca...tetapi saya terima dengan redha....semoga pertolongan-Nya sentiasa mengiringi langkah saya.

No comments:

Post a Comment