Sila Klik Sini!

Friday, November 26, 2010

Nota Cinta Dari Murid

Semalam (sebenarnya dah beberapa hari) saya mengemas- ngemas barang di rumah. Banyaknya kertas- kertas untuk dikitar semula. Dalam banyak- banyak tu, saya jumpa semula NOTA- NOTA CINTA dari murid. Sebahagiannya cuma ditulis di atas secarik kertas buku tulis ...tetapi tetap saya simpan sebab saya percaya mereka mencatatnya dari hati kanak-kanak yang sangat ikhlas. Walaupun kawan- kawan saya pelik dengan perangai saya yang mereka anggap suka menyimpan "sampah", tetapi saya tetap sayang untuk membuangnya, sebagaimana saya SAYANGKAN PEMBERINYA.

Membaca kembali nota- nota ini MEMBERIKAN SAYA KEBAHAGIAN TERSENDIRI (sekaligus melambatkan tugasan mengemas saya). Terhibur membaca ayat mereka yang tunggang-langgang, beserta kesalahan ejaan. Apapun, saya menghargai usaha mereka untuk menyatakan rasa terima kasih serta kasih mereka kepada seorang guru.



Terima kasih, murid- murid Cikgu. Cikgu pun sangat sayangkan kalian! 

No comments:

Post a Comment