Sila Klik Sini!

Monday, November 15, 2010

Kerana Saya Seorang Guru...

Hari ini, keputusan permohonan pertukaran guru secara atas talian diumumkan. Saya telah membuat permohonan. Yang kedua untuk tahun ini. Berdebar- debar saya membuka talian, menanti untuk melihat keputusannya. Sejak dahulu lagi, setiap kali membayangkan saya akan meninggalkan sekolah ini, saya menangis. Saya nak bertukar sekolah kerana mahu berdekatan dengan suami dan mahu berubah angin, tetapi, saya sayang nak meninggalkan murid- murid saya.

Apabila laman keputusan dipaparkan.....


Mesyuarat Jawatankuasa Pertukaran Guru Antara Bahagian / Negeri Sesi Januari 2011 telah
mempertimbangkan permohonan tuan dan memutuskan bahawa permohonan tersebut TIDAK
DILULUSKAN.


Saya terpana seketika membaca ayat tersebut (kerana entah mengapa saya memikirkan yang permohonan kali ini akan berjaya). Kemudian, saya seolah- olah sedar diri semula, dan dapat menerima bahawa itulah keputusan yang terbaik Allah takdirkan buat saya (mungkin kamu tidak suka pada sesuatu sedangkan perkara itu baik buatmu, dan mungkin kamu sukakan sesuatu sedangkan hal itu buruk bagimu) . Saya rasa gembira kerana saya berpeluang untuk merealisasikan projek Pondok Bahasa Arab yang telah saya rancang, saya juga berpeluang untuk mengaplikasikan strategi pengajaran yang telah saya tingkatkan berdasarkan analisis kelemahan yang telah saya buat.

Beberapa orang mengucapkan syukur atas kegagalan saya bertukar. Malah, saya menerima ciuman gembira daripada salah seorang mereka.

Kerana saya seorang guru...DI MANA PUN BERADA, SAYA AKAN BERBAKTI. YA ALLAH, BERIKAN SAYA KEKUATAN DAN SEMANGAT UNTUK TERUS BERJUANG DALAM LAPANGAN INI!

1 comment:

  1. InsyaAllah, masanya akan tiba untuk perubahan..Perkara baik menunggu di SKSJ kot..siapa tahu..

    ReplyDelete