Sila Klik Sini!

Tuesday, November 2, 2010

Pasca Peperiksaan

Peperiksaan sudah usai dan saya telah pun menyiapkan kerja- kerja menanda kertas.

Keputusan murid- murid saya agak membanggakan. Bagi tahun 2 dan 3, kelas pertama mencatatkan kelulusan 100%. Lebih seronok, bagi tahun 2 kelas itu, murid- murid hanya memperolehi gred A dan B, tiada yang kurang daripada itu. Cuma, keputusan bagi kelas kedua agak mengecewakan. Jadi, bila dijumlahkan keseluruhannya, hasil kelulusan bagi subjek Bahasa Arab saya ialah :

Tahun 1 = 85%
Tahun 2 = 88.5%
Tahun 3 = 77.5%
Tahun 4 = 66%
Tahun 5 = 77%

Saya telah pun membuat analisis kelemahan mengajar saya, dan saya telah pun merangka beberapa teknik baik pulih yang akan saya laksanakan pada tahun hadapan. Malah, saya telah pun membuat nota bagi kegunaan murid untuk tahun 2011 yang bakal menjelang!

Saya tahu saya bukanlah seorang guru yang baik. Tetapi, saya sentiasa berusaha untuk memberi yang terbaik untuk murid- murid saya.

"Ya Allah, ampunkan segala kekurangan dan ketidaksempurnaanku dalam mendidik anak- anak muridku, serta dalam aku menjalankan tugasku sebagai seorang guru. Sesungguhnya, aku takut akan kemurkaan-Mu."

No comments:

Post a Comment