Sila Klik Sini!

Tuesday, November 23, 2010

Biarpun Seribu Kali Lagi...Kerana-MU Akan Kuulangi

Pertama kali saya mendengar lagu ini di radio IKIM. Walaupun hanya sempat mendengar sebahagian sahaja, saya tertarik dengan liriknya. Waktu itu saya tak tahu tajuk lagu ini dan penyanyinya. Setelah beberapa waktu, barulah saya berpeluang mencarinya dari internet melalui sebahagian lirik yang menarik perhatian saya, "a thousand miles....a thousand times..."

A Thousand Times (Sami Yusuf)
Without your warmth, without your smile
without you by my side 
the world was so cold, I felt so lost
without your light, I felt so blind 

A thousand miles I'd run and walk
a thousand times I'd slip and fall
but for you I'd do it again
a thousand times

You gave me hope, you let me dream 
made me believe I can still trust

You raised me up, you gave me wings
just like a kite in the sky

No words are enough to convey
all the things I want to say
I won't even try 'cos I know
deep down you feel how much I care

Now I hold my head up high
I see my dreams coming true
peace be with you my dearest friend 
in my heart you will remain

Saya tak begitu pasti lirik ini didedikasikan kepada siapa (kepada seorang kawan?). Tapi, bagi saya sendiri, saya suka menujukan for you I'd do it again a thousand times itu sebagai bisikan seorang hamba kepada Penciptanya.

Semasa mula- mula mendengar lagu ini, saya dalam keadaan kecewa dan putus asa. Saya hampir- hampir tidak mahu lagi berdoa dan berusaha untuk membaiki diri kerana saya rasakan Allah sangat tidak adil kepada saya dengan mengabaikan banyak permohonan yang bagi saya amat penting. Tahun lepas, saya sampai terbang ke Mekah semata- mata kerana mahu berdoa di hadapan Baitullah. Malangnya, permintaan utama yang menjadi penyebab saya membuat perjalanan thousand miles itu belum terkabul sehingga kini. Saya sangat sedih dan kecewa.

Lirik lagu ini menyedarkan saya. Perjalanan hdup saya memang sangat banyak ranjau dan liku. Kerana-Nya, akan saya ulangi walaupun seribu kali lagi...TIBA- TIBA, SAYA RINDU UNTUK SUJUD LAGI DI HADAPAN KAABAH.

No comments:

Post a Comment