Sila Klik Sini!

Thursday, March 24, 2011

Yang Paling Saya Benci

Akhirnya datang juga saat- saat yang paling saya benci dalam setiap tahun persekolahan.

Latihan nasyid! Tahun ni ialah tahun ketiga berturut- turut saya kena jadi jurulatih nasyid.

Saya tak suka sebab saya tak pandai main alat muzik, tak berbakat dalam nyanyian, suara pun tak sedap, jadi sesuai ke saya latih nasyid?

Tahun ni saya minta untuk latih murid hafazan al- Quran, sesuatu yang saya minat, dengan niat tak mahu latih nasyid lagi. Rupa- rupanya saya kena latih dua- dua.

Tak apalah. Niat saya untuk tumpukan lebih kepada hafazan al-Quran. Saya dah berjanji dengan murid tu, dalam usaha menggalakkan dia, yang saya nak menghafaz bersama- sama dengannya.

Saya berharap tahun ni hafazan sekolah saya akan dapat tempat dalam pertandingan MTQ nanti. Sebelum ni, belum dapat. Tahun lepas, hanya nasyid kami dapat tempat ke-3. Pertandingan lain semua tak dapat.

Saya ingatkan murid tersebut, niatkan menghafaz kerana Allah, bukan semata- mata untuk bertanding.

Moga- moga berjaya....

No comments:

Post a Comment