Sila Klik Sini!

Wednesday, March 2, 2011

Allah Sumber Bahagia

Dalam kehidupan saya, seringkali Allah kirimkan seseorang, hampir pada setiap masa, untuk menjadi sumber bahagia dan penyebab untuk saya berasa seronok menjalani hidup.

Seperti yang pernah saya katakan, manusia di sekeliling kita hadir untuk "menolak cerita terus ke depan". Menyebabkan hidup ini terus berlangsung.

Kebelakangan ini, sumber keseronokan saya datang dari seorang kanak- kanak kecil yang sangat comel.


Kedua- dua ibu dan ayahnya bertugas di sekolah saya. Jadi, kalau ada majlis apa- apa dia akan dibawa ke sekolah. Tambahan pula, rumahnya hanya di hadapan sekolah.

Peliknya, apabila nampak saya, dia akan mengekor saya dan tak mahu pergi dengan orang lain, termasuk mama dan abahnya. Dah dua kali saya terpaksa hantar dia balik rumah sebab dia tak nak ikut mama dan abahnya balik. Semua orang pelik dengan sikapnya. Saya pun rasa pelik juga. Apa yang menarik sangat saya ni di matanya?

Tambah pelik lagi apabila masa cuti hari tu, mamanya cerita dia ambil telefon , beri kepada mamanya, berkali- kali dia sebut nama saya, tunjuk kat telefon...dan akhirnya dia kat, "nak cakap". Apa agaknya yang ada dalam fikiran budak kecil ni sampai dia boleh teringatkan saya?

Seronoknya, telatahnya mendatangkan doa kepada saya. Kawan- kawan di sekolah selalu ketawakan saya apabila dia asyik mengekor, tapi dalam masa yang sama mendoakan secara tak langsung dengan kata- kata, "Tak lama lagi jangkit la tu.", "Kalau macam ni, tak lama lagi lekat la tu" dsb.

Saya pun selalu tanya pada budak kecil tu, "Kenapa Farish suka sangat ikut acik? Acik ni nak dapat adik comel macam Farish ya?"

Moga- moga...walaupun sebenarnya dari tahun lepas dia dok ngekor saya tapi belum "lekat- lekat" lagi.

Ya Allah Engkau sumber bahagia...Engkau sumber keselamatan
Ya Allah, Engkau sumber keamanan...Engkau adalah segalanya.


No comments:

Post a Comment