Sila Klik Sini!

Tuesday, April 12, 2011

BIAR ORANG CINA PIMPIN ISLAM


Saya tertarik dengan tajuk buku ni. Tapi belum sempat memiliki dan membacanya.

Dulu- dulu, saya memang agak taksub dengan orang Cina. Kawan- kawan baik di universiti yang masih tak putus hubungan sampai sekarang pun budak- budak Cina. Sangat rapat sampai ikut saya balik kampung. Saya suka tengok cerita Cina, terutamanya kisah kekeluargaan, dan bercita- cita nak kahwin dengan orang Cina.

Tapi, sekarang ketaksuban tu dah tak ada lagi. Jadi biasa- biasa je.Mungkin benar lirik lagu Antara Dua Cinta yang menyebut :
Apa yang ada jarang disyukuri, apa yang tiada sering dirisaukan...
Nikmat yang dikecap barukan terasa bila hilang....
Apa yang diburu timbul rasa jemu bila sudah di dalam genggaman....

Apapun, judul buku ini sangat menarik. Agak kontroversi. Terasa sangat nak tahu kandungannya.

*************
Kawan saya pula sangat taksub dengan bekas Baba Nyonya ini. Dah beberapa kali kami ke Melaka untuk meninjau tapi belum berjaya memilikinya. Memang betullah ....."Apa yang tiada sering dirisaukan..."


No comments:

Post a Comment