Sila Klik Sini!

Tuesday, March 12, 2013

Insiden di USIM


Hari kedua saya bertugas sebagai AJK Hadiah dan Sijil bagi Kejohanan Balapan dan Padang Daerah Seremban 1 yang berlangsung di USIM.

Saya rasa agak asing dan janggal dengan suasana kejohanan yang besar ni. Selalunya yang saya sertai di Johor hanyalah yang kecil. Mungkin sebab kawasan luar bandar. 

Banyak perkara yang dah berubah. Nama- nama sekolah yang saya biasa dah tidak didengar dan disebut lagi. Datang pula nama-nama yang baharu, yang akan saya biasakan pula dalam kehidupan akan datang di sini. Suasana juga berbeza dengan berbilang bangsa. Di sana, Melayu dominasi dan hampir tiada bangsa lain.

Ada satu insiden yang memeranjatkan berlaku di sini tadi. Angin sangat kuat. Saya terasa seperti berada di tepi pantai. Tiba- tiba, papan kenyataan besar yang didirikan merentangi ruang legar bergoyang- goyang dan terbalik perlahan- lahan. Ada sekumpulan murid sedang berdiri dan berjalan di situ. Sekumpulan yang lain duduk di tepi sedikit. Saya nampak papan itu hampir tumbang dan menjerit. Murid yang berdiri sempat lari. Kami, guru tidaksempat berbuat apa-apa untuk menghalang papan itu dari jatuh. Murid yang sedang duduk mengelak tetapi bucu papan itu terkena belakang salah seorang murid perempuan.

Kejadian itu menakutkan. Beberapa detik selepas itu, saya masih berdebar- debar terkejut. Nasib baik tiada  kecederaan yang teruk. Kebetulan salah seorang murid saya berada betul- betul di belakang papan itu.

Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment