Sila Klik Sini!

Wednesday, August 10, 2011

10 Pertama

10 pertama Ramadhan telah berlalu.

Alhamdulillah, dapat saya tempuhi dengan baik walaupun pada awalnya saya agak bimbang kerana kesihatan yang tidak berapa stabil di akhir Syaaban.

Suatu perkara yang saya dapat pada awal Ramadhan ini ialah rasa KESYUKURAN.

Entah kenapa, setiap kali makan waktu berbuka, saya selalu teringatkan nasib orang- orang yang tiada makanan yang cukup untuk berbuka. Bagaimanalah saudara- saudara saya yang miskin di Malaysia, di Selatan Thailand, di Palestin dan di seluruh dunia ini?

Saya bersyukur sebab saya ada makanan yang mencukupi, malah selalu berlebihan untuk dimakan. Saya bersyukur sebab Allah kurniakan saya kesihatan yang baik dan fizikal yang sempurna.

Saya cuba melupakan segala kekurangan yang saya kesali dengan mengingati betapa banyak nikmat yang Allah rezekikan kepada saya.

SAYA BELAJAR UNTUK MENJADI HAMBA YANG BERSYUKUR.

Saya bersyukur kerana Allah membuka pintu hati saya untuk BERSYUKUR.

Alhamdulillah!

No comments:

Post a Comment