Sila Klik Sini!

Thursday, October 21, 2010

Dunia Yang Kelam

Hari ini, seramai 80,282 murid  sekolah di daerah Muar dan Ledang terpaksa bercuti. Seramai 6,737 orang guru di kedua- dua daerah tersebut terlibat sama dengan arahan cuti itu. Salah seorang daripada lebih 6000 orang guru itu ialah SAYA!

Sebabnya, daerah kami ni dilanda jerebu yang dahsyat, sehingga bacaan IPUnya mencapai 432 mata (tahap bahaya), kesan daripada kebakaran hutan di negara jiran, Indonesia. Dunia nampak kelam. Bumbung kereta yang diletakkan di kawasan terbuka pun penuh dengan habuk.

Saya rasa seronok mendapat cuti. Tambahan pula hari Khamis memang masa mengajar saya sangat padat (hari yang memenatkan). Dalam masa yang sama, saya teringat- ingat tentang peperiksaan akhir tahun yang bakal diduduki murid pada minggu hadapan, dan beberapa kelas lagi yang saya belum buat ulangkaji. Saya risaukan anak- anak murid saya.

Hati seorang guru...apapun teringatkan murid- murid.

No comments:

Post a Comment