Sila Klik Sini!

Saturday, September 29, 2012

Kursus KSSR Tahun 3 Kegunaan 2013

Hari ini hari kempat saya mengikuti Kursus KSSR Tahun 3 bagi kegunaan 2013.

Kursus seperti ini sentiasa memberikan inspirasi dan semangat baru untuk terus mengajar dengan baik. Terima kasih kepada Ustaz Nazihar  Sisak yang menayangkan video pemberi inspirasi untuk terus menjadi guru yang menawan hati murid

Ustaz Nazihar juga mengingatkan bahawa tujuan pengajaran Bahasa Arab di sekolah rendah ialah untuk menanam minat mempelajari Bahasa Arab di kalangan murid. Oleh itu, gunakanlah apa juga cara supaya murid tertarik dengan pelajaran ini.

Saya terasa betapa sekarang saya sudah tersasar daripada matlamat tersebut. Tidak banyak aktiviti yang saya buat untuk menarik perhatian murid. Mungkin kerana tugasan serta urusan peribadi yang semakin banyak.

Apapun, saya akan berusaha dan tetap akan cuba untuk memberikan yang terbaik bagi murid- murid saya. Saya takut pendapatan yang saya terima nanti kurang berkatnya apabila saya tidak memberikan sedaya saya dalam profesion ini.

Ya Allah, bantu saya!

No comments:

Post a Comment