Sila Klik Sini!

Wednesday, September 26, 2012

Kisah Murid Saya

Saya menerima satu SMS daripada seorang bekas murid yang telah berpindah ke Sabah. Dia memberitahu yang ayahnya masuk penjara dan ibunya telah meninggalkan mereka dan berpindah ke Kuala Lumpur.

Saya menelefonnya untuk bertanya khabar. Sudah lebih seminggu dia tidak ke sekolah sebab tiada orang untuk menguruskan mereka adik- beradik. Mereka menumpang tinggal dengan neneknya.

Saya berasa sedih dan susah hati. Saya rasa mahu terbang ke sana untuk menolongnya. Apalah daya saya...

Tiba- tiba saya terfikir untuk menghubungi sekolahnya supaya dia dapat dibantu. Saya tanyakan nama sekolahnya. Kemudian saya mencari nombor telefon sekolah itu dari internet.

Syukur juga adanya kemudahan yang membolehkan semua maklumat berada di hujung jari kita.

Saya menghubungi Sekolah Kebangsaan Sahabat 16, Lahad Datu dan bercakap dengan Guru Penolong Kanan HEMnya. Kami berbincang masalah murid itu melalui telefon.

Terima kasih kepada guru itu atas kerjasama yang diberikan. Semoga murid saya yang malang itu dapat dibantu.

No comments:

Post a Comment