Sila Klik Sini!

Wednesday, February 8, 2012

Kem Bestari Solat 1 2012

Alhamdulillah, Kem Bestari Solat 1 bagi murid- murid Tahun 1-6 pada tahun ini telah pun dijalankan!

Pada tahun lepas, saya berasa berdosa sangat sebab KBS hanya dapat dijalankan 2 kali sepanjang tahun (sepatutnya 4 kali). Saya rasa bersalah sebab tak menunaikan tanggungjawab dengan baik. Tapi, tahun lepas memang bukan saya yang jadi penyelaras bahagian ini.

Tahun ini, dari awal tahun saya merancang untuk mengadakan KBS secepat mungkin. Nampaknya memang KBS yang menjadi pembuka program kokurikulum. Saya merancang semuanya sebab takut tak sempat lagi untuk melaksanakan keempat- empat kem memandangkan hujung April ini saya akan mula bercuti panjang pula.

Lebih menyeronokkan, KBS bagi tahun 3-6 dijalankan di Masjid Felda Sri Jaya dengan kerjasama daripada pihak masjid. Seronok rasanya apabila pak- pak imam yang berpengalaman mengajar anak- anak ni solat jenazah. Saya rasa ilmu yang mereka beri itu sangat bernilai. Saya sendiri tidak mampu nak beri sebagaimana mereka. Yalah, mereka lebih berpengalaman dalam bidang ni. Saya rasa, budak- budak ni pun seronok apabila dibimbing oleh pak-pak imam tu berbanding dengan kami, ustaz ustazahnya.

Taklimat oleh Imam Haron sebelum kem dimulakan


Penerangan tentang solat jenazah oleh Imam Tarmidi

Amali kedudukan imam dan makmum semasa solat

Insya Allah, KBS 2 akan diadakan pada awal April, sebelum saya bercuti untuk menyambut kehadiran orang baharu.

No comments:

Post a Comment