Sila Klik Sini!

Thursday, April 10, 2014

Al-Fatihah Buatmu, Sahabat!

SKDJ berduka.

Semalam, kami kehilangan seorang rakan seperjuangan, Ustazah Hashimah Che Hasan yang pulang ke rahmatullah setelah sekian lama menderita sakit.

Saya sedih dan terkilan kerana tidak sempat menziarahi beliau buat kali terakhir. Sehingga akhirnya, saya tidak dapat menatap wajahnya kerana jenazah beliau dibawa pulang ke kampung halamannya di Pahang.

Beliau telah lama sakit. Sebaik sahaja kembali ke sekolah pada minggu lepas, saya berniat menziarahinya. Tetapi, ada sahaja aktiviti yang memnuhi masa untuk ke rumahnya. Tambahan pula, agak sukar untuk ke mana- mana dengan 2 orang anak kecil. 

Niat terus bertangguh. Saya bertekad, walau apapun, saya mesti ke Hospital Seremban pada hari ini setelah mengetahui bahawa beliau sedang kritikal.

Apapun, perancangan Allah datang lebih segera. Seusai solat Maghrib semalam, saya menerima pesanan ringkas menyatakan pemergian beliau.

Al- Fatihah untuk Kak Shimah. Kenangan bersamanya menemani saya. Perjalanannya di sini berakhir. Semoga mudah dan tenang pula kehidupannya di sana!

No comments:

Post a Comment